Mereu aproape de tine!

Rezumatul sedintei ministru- sindicate din 23.01.2013


Rezumatul sedintei ministru- sindicate din 23.01.2013


Dl. Radu Stroe ne-a informat cu privire la urmatoarele aspecte legate de proiectul de buget pentru MAI:

1. bugetul pentru 2013, alocat MAI, este mai mic decat anul trecut ;
2. restanta la norma de echipament pentru anul 2012, va fi achitata pana la 31 martie, anul acesta
3. nu sunt bani prevazuti pentru promotia de agenti din 2013 si nici pentru norma de echipament pentru 2013, insa discutiile nu sunt incheiate si se mai pot primi bani la rectificarea bugetara.

Delegatia SPR DIAMANTUL, prin presedintele Emil PASCUT, a solicitat ministrului sa solutioneze problema grava a inechitatii de salarizare, generata de ascunderea in salariul de baza si continuarea acordarii, a salariilor de merit (acordate pana la sfarsitul anului 2009) care incepand cu 01.01.2010, au devenit drepturi salariale "pe viata" (in beneficiul unei minoritati) dand nastere la o stare de discriminare intre politistii care, facand aceeasi munca, sunt salarizati diferit. SPR DIAMANTUL a invederat ministrului ca, prin incetarea acestei situatii discriminatorii si nelegale, s-ar genera economii de cel putin 10 milioane euro in anul 2013, bani care ar putea fi folositi pentru acoperirea cheltuielilor restante cu personalul, inclusiv pentru plata drepturilor de echipament pentru anul 2013.

Aceasta propunere a fost sustinuta de presedintele PROLEX si contrata insa, de dl COARNA din cadrul SNPPC, care a sustinut ca aceasta situatie de discriminare ar fi "legala".

SPR DIAMANTUL a mai invederat ministrului ca in unitatile MAI exista functionari care ocupa nejustificat functii de politie, intrucat nu exercita, conform fisei postului, atributii de politie. Ca si exemplu evident, a fost amintit Clubul Dinamo, unde exista circa 100 de functii de politie, alocate sportivilor.

Desemenea SPR DIAMANTUL a sustinut propunerea PROLEX de transfer a jandarmilor care sunt interesati, pentru a ocupa functiile vacante de politie. Reamintim ca sunt cca 30.000 de jandarmi si 57.000 de politisti, existand numeroase nemultumiri cu privire la rolul pasiv al jandarmilor care se alatura politistilor, in patrule.

Dl. ministru a dat dispozitie directorilor DGMRU sa-i prezinte o situatie cu politistii care vor sa mearga la alte structuri de politie din alte localitati decat cele in care isi desfasoara activitatea.

Dl. secretar general Ion Stoica a declarat ca poate fi o solutie mutarea unor posturi de jandarmi la politie.

Dl. Dragulin, directorul general al DGF ne-a declarat ca se aplica dispozitiile referitoare la majorarea salariala si a sporurilor si nu se vor raporta la luna decembrie 2011.

Dl. ministru s-a angajat sa urgenteze adoptarea OUG de modificare a Legii nr. 360/2002 referitoare la compensatia pentru chirie si pentru raspunderea disciplinara.

In incheiere, cu privire la analizele dispuse de catre ministru, in cursul sedintei, presedintele "Diamantul" l-a avertizat pe ministru ca, din practica anterioara , exista o prezumtie indreptatita a sindicatelor ca functionarii de conducere din MAI vor lungi analizele asteptand ca ministrul sa fie demis, intrucat asa s-a intamplat cu toti ministrii anteriori. Cu fiecare ministru nou, sindicatele au facut aceleasi propuneri, ministrii au dispus analize, care s-au lungit de catre directorii din minister pana cand au cazut ministrii respectivi, motiv pentru care niciodata nu s-a materializat nici o propunere serioasa a sindicatelor , chiar daca, s-a apreciat initial, de toate partile implicate, ca propunerea este pertinenta si legitima.

Cu stima,
MATEI LUCIAN


Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 25 January 2013 : 12:32 email to someone Afisare pentru Imprimare


Proiect de OUG pentru modificarea urgenta a Legii 360/2002


Proiect de OUG pentru modificarea urgenta a Legii 360/2002,
agreat si semnat miercuri, 09.01.2013, de liderii sindicali precum si de CNP

Proiect de
ORDONANTA DE URGENTA
pentru modificarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului


Având în vedere necesitatea corelării dispoziţiilor statutare cu cele incidente altor categorii de personal, în ceea ce priveşte răspunderea disciplinară,
luând în considerare că poliţistul trebuie să realizeze activităţile profesionale în serviciul cetăţenilor, situaţie ce impune adoptarea unor măsuri care să vină în sprijinul acestuia,
luând în considerare evoluţia pieţei imobiliare în contextul crizei economice, care impune crearea unui nou cadru legal pentru stabilirea unei proceduri de acordare a indemnizaţiei de chirie, adaptată la condiţiile socio-economice actuale,
ţinând seama de faptul că toate aceste elemente privesc un interes public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

ARTICOL UNIC
Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 24 iunie 2002, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 31, alin. (1), (1^1) şi alin. (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
”(1) Poliţistul numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care îşi are domiciliul şi care nu deţine locuinţă proprietate personală în acea localitate, nici el şi nici soţia/soţul acestuia, în situaţia în care nu i se poate asigura spaţiu de locuit corespunzător, beneficiază, la cerere, de dreptul de decontare a chiriei plătite pe baza unui contract de închiriere a unui spaţiu de locuit în acea localitate sau pe o rază de 30 km., încheiat în condiţiile legii, denumit în continuare indemnizaţie de chirie.
(1^1) Poliţistul numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului în localitatea în care îşi are domiciliul, dar care nu deţine locuinţă proprietate personală în acea localitate, nici el şi nici soţia/soţul acestuia, în situaţia în care nu i se poate asigura spaţiul de locuit corespunzător, beneficiază, la cerere, de dreptul de decontare a chiriei plătite pe baza unui contract de închiriere a unui spaţiu de locuit în acea localitate sau pe o rază de 30 km, încheiat în condiţiile legii, în cazuri justificate, pe baza rezultatelor anchetei sociale efectuate de o comisie constituită prin ordin al ministrului afacerilor interne, însuşite de către conducătorul unităţii din care face parte poliţistul, la solicitarea acestuia.
(5) Indemnizaţia de chirie nu se acordă poliţiştilor care şi-au cumpărat locuinţa de serviciu în condiţiile Legii nr.562/2004 privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia situaţiei în care aceştia au fost mutaţi în interesul serviciului ori împuterniciţi într-o funcţie de conducere în altă localitate decât cea în care se află respectiva locuinţă şi îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezentul articol pentru acordarea acestui drept”.

2. La art. 31, după alin. (5), se introduc cinci noi alineate, alin. (6) – (10), cu următorul cuprins:
”(6) Nu beneficiază de indemnizaţia de chirie poliţistul care, ulterior numirii în prima funcţie sau mutării în interesul serviciului, a înstrăinat o locuinţă proprietate personală, care îndeplineşte cerinţele minimale, el sau soţul/ soţia acestuia, în localitatea în care îşi are sediul unitatea la care este numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului, şi nici poliţistul al cărui soţ beneficiază de o formă de sprijin pentru folosirea/ închirierea/ achiziţionarea/ construirea unui spaţiu locativ.
(7) Poliţistului mutat la cerere în altă localitate decât cea în care beneficia de un spaţiu locativ ori de indemnizaţia de chirie în condiţiile alin. (1) şi (2), nu i se acordă indemnizaţia de chirie.
(8) Indemnizaţia de chirie se acordă, în condiţiile aplicării în mod corespunzător a prevederilor alin. (1), alin. (1^1) şi alin. (5) – (7), şi poliţistului detaşat, delegat sau celui împuternicit într-o funcţie de conducere în altă localitate decât cea în care îşi are sediul unitatea în care este încadrat, în situaţia în care, în cazul detaşării sau delegării, aceştia nu beneficiază de decontarea cheltuielilor de cazare, potrivit prevederilor legale.
(9) Plafonul în limita căruia se acordă indemnizaţia de chirie în condiţiile alin. (1), alin. (1^1), alin. (5) – (8), se stabileşte anual, pe localităţi, prin ordin al ministrului afacerilor interne în raport cu preţul chiriei practicat la nivelul pieţei.
(10) Metodologia de acordare şi sistare a indemnizaţiei de chirie se stabilesc prin hotărâre a Guvernului”.

3. La art. 57, lit. a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
”a) comportarea necorespunzătoare în serviciu care aduce atingere onoarei, probităţii profesionale a poliţistului sau prestigiului instituţiei”.

PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA

Bucureşti
Nr.



Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 11 January 2013 : 11:28 email to someone Afisare pentru Imprimare


Rezumatul sedintei MAI-sindicate, din 3 ianuarie 2013

Rezumatul sedintei MAI-sindicate, din 3 ianuarie 2013


Joi, 3 ianuarie 2013, la initiativa noului ministru, dl. Radu Stroe, s-a desfasurat la sediul MAI, o intalnire informala, de cunoastere, intre ministru si presedintii principalelor organizatii sindicale.

Ministrul si-a asumat angajamentul de a achita restantele financiare la norma de echipament pentru anul 2012, pana in luna martie a anului curent iar in ceea ce priveste drepturile de echipament pentru anul 2013, de a incerca achitarea lor, pana in luna septembrie.

Presedintele SPR DIAMANTUL a evidentiat ministrului ca, pe langa vesnica problema a banilor care nu exista, exista o nevoie imperioasa de a se reforma MAI, incepandu-se esential cu modificarea Legii 360/2002 privind statutul politistului, un proiect care a fost demarat si blocat ulterior, in mod obscur, in defavoarea intereselor politistilor.Toti liderii de sindicat au fost solidari in a sustine necesitatea modificarii Legii nr. 360/2002.

Suplimentar, s-a convenit cu ministrul, de principiu, asupra posibilitatii amendarii Legii privind statutul politistului printr-o OUG in ceea ce priveste compensatia pentru chirie si alte articole pe care le vom conveni. Propunerea unanima a liderilor de sindicat a fost ca ajutorul acordat cu titlu de indemnizatie pentru chirie sa fie egal intre agenti si ofiteri, diferenta urmand a se face in functie de localitate, dupa modelul compensatiei pentru chirie acordat magistratilor.

Dl. ministru a stabilit ca marti, 08.01.2013, organizatiile sindicale sa prezinte proiectele de OUG, respectiv de lege, de modificare a Legii 360/2002.

Prealabil, presedintii organizatiilor sindicale se vor intalni la sediul MAI, in data de 07.01.2013, pentru a conveni asupra unei forme comune a proiectelor de acte normative ce vor fi prezentate noului ministru.

Cu stima,
Marin Serbanescu

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 03 January 2013 : 21:51 email to someone Afisare pentru Imprimare


DRUMUL POLITISTULUI. LA RASCRUCE CU DRUMUL OII.

DRUMUL POLITISTULUI. LA RASCRUCE CU DRUMUL OII.
Cultura organizatiei MAI


De multe ori m-am gandit ca, cu cat un politist adopta mai repede, insusirile unei oi, sansele sale de a avansa in cariera, cresc exponential. In peste 15 ani de cariera, am vazut oi politiste cum au urcat in varful sectiilor, in varful IPJ-urilor, dar mai cu seama spre destinatia finala, MAI-Aparatul Central , muntele "Olimp" al Politiei Romane. Oile politiste, miei si mielute cu "origine sanatoasa", dupa o selectie prealabila, sunt inregimentati la Stana Centrala si lasati sa pasca iarba grasa si frageda, de pe muntele Olimp.

Ce urmareste, in principal, aceasta selectie? Abilitatea candidatilor de a isi insusi practicile, uzantele si valorile statornicite la Stana Centrala. Spiritul de turma. Lipsa coarnelor. Lipsa respectului fata de lege. Asta, bineinteles, la cei care au habar de ea. Pentru ei, seful, superiorul ierarhic direct, este "legea", este singurul reper absolut. In rest, totul este relativ. Ce alte criterii se mai urmaresc? Limba, sa fie dulce, matasoasa si flexibila. Cu ea se linge seful, "oaia superioara". Si se mai cauta ochii, mari si umezi. De oaie.

Odata primite pe muntele Olimp, de la aerul rarefiat si de la iarba multa ingurgitata, oile astea incep sa aiba vedenii, sa creada ca au lana aurita si ca se pricep la toate. Si incep sa behaie, in jos, spre vai. Ne propavaduiesc noua, celor de jos, CULTURA OII POLITISTE.

Ce inteleg prin expresia "Cultura oii politiste"? Inteleg cultura actuala, organizationala, a MAI.

Orice organizatie, are o "cultura" asa cum omul are personalitate.

S-au formulat numeroase definitii termenului de cultura organizationala. Domnul Google e plin de definitii. Foarte pe scurt, cultura organizatiei este vazuta ca expresie a normelor si valorilor (morale) care exista intr-o organizatie si care disting o organizatie, de cealalta. Daca vom cunoaste cultura unei organizatii, vom sesiza ce este important, ce conteaza pentru organizatia respectiva. Iar ca si regula, indivizii acceptati si promovati intr-o organizatie, sunt cei care, in urma unui proces de socializare, si-au insusit valorile si standardele promovate de cultura organizatiei, dezvoltand o conduita conforma cu acestea.

Cultura unei organizatii poate avea doua componente mari : pe de o parte, o cultura formala, declarata public, si, pe de alta parte, o cultura reala, vie, in "underground-ul" organizatiei. In cazul organizatiilor cu succes in domeniul lor de activitate, cele doua componente mari nu sunt antagonice intrucat, printr-o selectie atenta a managerilor si personalului de executie, cultura reala a organizatiei se conformeaza exigentelor culturii formale declarata public. In cazul organizatiilor ineficiente, cum este si cazul MAI, exista opozitie intre cultura declarata, pretinsa public si cultura reala.

Organizatiile de succes se gasesc ca regula, in mediul privat de afaceri. Institutiile publice nu vor fi niciodata organizatii de succes, cel putin nu in Romania de azi. Ce ridica pe unele si decade pe altele? O cultura organizationala corecta salveaza o companie privata de la faliment. Dar un minister cu o cultura organizationala in care valori sunt colectivismul, lipsa de respect fata de lege, lipsa de transparenta, coruptia, nepotismul, mediocritatea, nu va risca niciodata sa fie desfiintat. Cel mult se schimba ministrul, cade un cap de "oaie" batrana sau un miel ramas fara sustinatori.

Cum sta ministerul administratiei si internelor, din perspectiva culturii organizationale? Dupa cum stim noi toti, sta prost. Desi orice companie mare, de succes, acorda o mare atentie culturii organizationale proprii, in MAI, unde avem zeci de sociologi si psihologi care taie frunza la caini, nu s-a facut nici un studiu serios, pentru identificarea culturii organizationale a MAI. Un studiu care ar fi fascinant, de altfel. Un astfel de studiu ar arata ce merge bine si, mai ales, ce merge prost in MAI.

Este absolut evident ca o reforma care urmareste sa transforme MAI si Politia Romana in institutii de succes, trebuie sa tinteasca schimbarea culturii organizationale actuale si nu doar sa schimbe cateva legi si ordine de ministru.

Calitatea resurselor umane, miturile si credintele, increderea subordonatilor in profesionalismul superiorilor lor, comunicarea in cadrul organizatiei, nu se pot schimba doar cu ordine de ministru, precizari, note, dispozitii, pe care indivizii care le elaboreaza si le emit, "uita" sa le mai aduca la cunostinta publica. Ba chiar unii, cuprinsi de importanta operei intelectuale create in cadrul acestor ordine si instructiuni, le clasifica "secret de stat". Sa nu poata fi citite de nimeni. Asa cum face prietenul nostru Stelica Dragulin (seful Directiei Generale Financiare) cu ordinele de ministru prin care se stabilesc regulile de calcul ale salariului individual. Toate sunt secrete. Daca doar Stelica si Dumnezeu stiu cum se calculeaza salariul unui politist, nu vor exista nemultumiti, nu va carcoti nimeni ca de ce ala, facand aceeasi munca, are salariu mai mare.
Secretizandu-le, Stelica a lovit de fapt, ucigator, in invidia de care suferim noi, toti romanii. Invidie care ne facem sa nu mai muncim eficient, pentru ca in loc sa muncim, stam si ne gandim, rosi de pizma, de ce un miel din Stana Centrala ia dublu decat un ofiter de judiciar. Multumim, Stelica! Tu ne faci sa muncim, fara sa gandim!

Eroii, sunt de asemenea, o parte importanta din cultura unei organizatii. Eroii sunt dovada materiala de care noi, oamenii obisnuiti, avem nevoie ca sa credem ca poti trai si ca poti avea succes in viata, respectand un set de valori. Asa cum, in cultura nationala, ne mandrim cu Decebal, Stefan cel Mare, Henri Coanda, etc., asa cum companii mondiale precum Microsoft, Apple, au eroi proprii, asa cum Ministerul Sanatatii are un Raed Arafat, persoana care a devenit un simbol de exigenta si de devotiune profesionala, MAI si Politia Romana au nevoie de eroi. Pentru a stabili repere si modele de urmat in cariera. Pentru a dovedi, palpabil, ca educatia, seriozitatea, profesionalismul, curajul, inteligenta, simtul responsabilitatii, sunt singurele valori acceptate si care iti vor asigura succesul in cariera de politist. Doar acesti eroi, purtatori ai valorilor de care are nevoie Politia Romana, trebuie fie promovati la IGPR si la Aparatul Central. Ei si actiunile lor, cariera lor, trebuiesc facute cunoscute politistilor si celor care doresc sa devina politisti.

Acesti eroi exista, cu siguranta, in Politia Romana, facandu-si cu credinta si modestie, profesia de politist. Dar nu sunt recunoscuti si nu sunt promovati. Pentru ca nu corespund culturii organizationale, actuale, a MAI.

Cultura prezenta a MAI, valorizeaza non-valoarea, obedienta, mediocritatea, coruptia, relatiile personale ale individului. Atat Aparatul Central cat si IGPR au fost si sunt pline, din acest punct de vedere, cu anti-eroi (purtatori remarcati de valori negative) si cu indivizi cenusii, stersi, insignifianti, fara personalitate, indeplinind functii de deservire a anti-eroilor.

De exemplu, toate persoanele care s-au succedat la conducerea IGPR, au facut si fac parte din categoria anti-eroilor. De ce? Nici unul cei care au ajuns la conducerea IGPR, din 2002 incoace (de cand suntem functionari civili) nu a fost numit in functie, transparent si legal, pe baza unui examen de verificare a competentei profesionale. Desi functia de sef al IGPR este o functie publica de conducere si nu este o functie de demnitate publica, toti sefii IGPR, fosti si actuali, au ajuns pe functie, intr-o tacere si obscuritate absoluta, prin numiri politice. Dupa ce au ajuns in functie, niciunul nu a devenit un vector de reforma al Politiei Romane. Pentru ca nu aveau niciun interes sa schimbe starea Politiei Romane. Pentru ca "raul" din Politia Romana, era chiar factorul care le-a favorizat ascensiunea. In conditiile actuale, un ofiter de politie mediocru, daca este fiu, nepot sau cumatru, cu un politician marcant din partidul la putere, maine poate fi numit seful IGPR. Si, incepand de poimaine, uitand cum a ajuns in functie, ne poate face, linistit, "betivi si nenorociti".

Pentru comparatie, va rog sa observati tevatura recenta, iscata de lipsa transparentei procedurilor de selectie a candidatilor pentru functiile de sef al Parchetului General si sef DNA. Pentru a se stinge criticile aduse inclusiv de institutii ale UE, ziaristilor, ca reprezentati ai publicului, li s-a permis sa fie observatori la interviurile la care au fost, supusi, candidatii, de catre membrii CSM.

Prin comparatie, la Politia Romana ( o Cenusareasa careia, pe nedrept, nu i se recunoaste statutul de componenta a sistemului judiciar) cea mai inalta functie de politie e ocupata in tacere, pe baza afinitatilor politice. Intr-un mod de neinteles - desi fara negrii de pe plantatie/politisti, sistemul judiciar e frumos, dar perfect nefunctional - societatea civila, prin reprezentantii sai autohtoni sau europeni, nu se arata interesata sa aiba, in Politia Romana, o institutie care sa presteze, la cel mai inalt nivel, serviciul public in vederea caruia a fost infiintata.

In incheiere, prin filtrul unei experiente personale construite pe o activitate depusa, in tara, ca ofiter de cercetare penala, cativa ani de misiuni internationale de politie, activitatea ca lider de sindicat, pot spune ca azi ne aflam intr-un stadiu in care statul roman, prin institutiile sale, a preluat forma standardelor europene, dar inca se chinuie sa inteleaga si sa-si insuseasca fondul acestora.

MAI si Politia Romana fac parte dintre institutiile de stat cele mai inapoiate, care se desprind, cu pasi de melc, de trecut. Sunt doua institutii intepenite intre centralizare si descentralizare. Conduse de indivizi retrograzi, limitati, inspaimantati de a lua initiative ample si de a-si asuma responsabilitatea pentru esecuri. Principiile lor sunt putine dar ferme : Cine nu are initiativa, nu greseste. Capul plecat, sabia nu-l taie. Sistemul e bun ca datorita lui, eu am ajuns asa sus.

Acesti indivizi sunt preocupati de viitorul lor personal si sunt incapabili sa ne ofere noua celorlalti, speranta unui viitor mai bun.

Realizand ca, numai prin reforma sistemului, s-ar putea imbunatati, substantial si echitabil, conditiile de munca ale membrilor sai, SPR DIAMANTUL a actionat, inca de la constituire, pentru a impulsiona aceasta reforma, atacand, consecvent, in orice ocazie, tarele sistemului. Din pacate, alte sindicate, prin lideri care si-au impletit constant, interesele personale, cu cele ale conducatorilor din MAI, si-au asumat rolul de sabot de frana, contribuind la incetineala cu care, politistul roman, paseste in a-si dobandi un statut pe care il merita in societate, statut care in niciun caz, nu este cel prezent.

Nu vreau sa credeti ca vad viitorul in negru. Daca nu as spera intr-un viitor mai bun pentru politisti , nu as mai sta, ca lider de sindicat. Dar sunt exasperat de prezent, de oile politiste si de saboti de frana.

Emil PASCUT






Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 27 November 2012 : 16:33 email to someone Afisare pentru Imprimare


INFORMARE privind anulare sanctiuni contraventionale emise impotriva a doi agenti de politie

INFORMARE privind anularea sanctiunilor contraventionale emise abuziv impotriva a doi agenti de politie

Avem placerea de a va informa ca SPR Diamantul a obtinut in instanta, anularea ambelor proceselor verbale de contraventie, emise in mod rusinos de catre Inspectorul de politie Miron Costin din cadrul DGPMB, impotriva agentilor de politie S.M. si C.A., ambii din cadrul Sectiei 17 Politie.

Reamintim ca cei doi agenti se aflau in patrula auto cand au fost amendati nelegal, in luna decembrie 2011, de catre ofiterul incompetent, sub pretextul ca nu ar fi purtat centura de siguranta.

In apararea celor doi membri ai sindicatului, sindicatul l-a imputernicit sa presteze, "la bara", in fata judecatorului, pe vicepresedintele nostru MATEI Lucian, licentiat in stiinte juridice.

Cunoscand ca DGPMB are probleme financiare, am fost decenti (doar de data asta!) si nu am solicitat cheltuieli de judecata. Data viitoare, acest Miron Costin si altii ca el vor afla ca prostia si aroganta se platesc si in bani (cheltuieili de judecata).

Cu stima,

DINCA Emil Florin

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 02 October 2012 : 14:16 email to someone Afisare pentru Imprimare


Informare cu privire la sedinta MAI- sindicate din 26.09.2012

INFORMARE cu privire la sedinta din 26.09.2012, dintre reprezentantii MAI si ai sindicatelor, in continuarea sedintei din 11.09.2012

Reamintim ca in data de 11.09.2012 s-a convenit identificarea unor soluţii la câteva probleme ridicate de sindicate iar ministrul Duşa stabilise un termen de două săptămâni, pentru a se prezenta soluţiile MAI.

Problemele ridicate de sindicate şi propunerile MAI:

1. Negocierea Acordului colectiv;
MAI: S-a demarat procedura pentru constituirea Comisiei Paritare care va avea ca misiune şi redactarea proiectului de acord colectiv;
Au existat discuţii cu privire la calitatea de angajator a MAI, legalitatea negocierii şi încheierii unui acord colectiv la această dată. Reprezentanţii MAI au declarat că acordul colectiv se va negocia la nivelul grupului de unităţi MAI şi structurile subordonate la care sunt încadraţi poliţişti. Presedintele SPR Diamantul le-a solicitat reprezentantilor MAI sa lamureasca unitar si definitiv cine este persoana juridica cu rol de angajator al politistilor si personalului contractual, avand in vedere ca exista adrese contradictorii in care ministerul, DGPMB, IPJurile, sustin fiecare, ca ar fi angajator. Mai mult, chiar ministerul a emis adrese contradictorii in care , in unele, se pretindea unitate angajatoare pentru toti politistii din MAI si structurile subordonate iar in altele se pretindea ca este "grup de unitati angajatoare".
In raspuns, in aplicarea principiului potrivit caruia logica si legea se opresc la poarta MAI, reprezentantii MAI au ridicat din umeri incurcati si au balmajit, cu voce stinsa, ca ar avea o adresa de la Ministerul Muncii in care M.M. isi exprima opinia ca MAI ar fi "grup de unitati angajatoare". In concluzie, o Directie juridica este platita degeaba la MAI, in conditiile in care s-a ajuns a se cere opinii juridice de la un minister vecin.
Pro Lex a precizat că interesul poliţiştilor nu este încheierea unui nou acord colectiv, ci respectarea celui în vigoare, intrucât mai sunt 4 luni până la încheierea exerciţiului bugetar, iar un nou acord colectiv se poate incheia dupa aprobarea noului buget al institutiei publice, potrivit legii. Soluţia adoptată de MAI a fost insa de a negocia şi semna acordul colectiv, chiar şi cu încălcarea prevederilor HG nr. 833/2007.

2. Decontarea cheltuielilor de transport (naveta la şi de la serviciu) cu autoturismul personal, la cota prevăzută de lege pentru deplasarea cu autoturismul şi nu la echivalentul biletului de tren (mai ales că nu există tren pe rutele respective).

MAI a declarat că acest lucru este prevăzut într-o hotărâre de guvern şi că nu au făcut decât să aplice legea în vigoare.
Din partea sindicatelor s-a propus, fie iniţierea unui proiect de modificare a hotărârii de guvern, fie emiterea unui OMAI care să precizeze faptul că poliţiştii care se merg la serviciu, se deplasează în vederea îndeplinirii unor misiuni;

3. Situaţia personalului contractual căruia i s-a sistat plata echivalentului salariului de merit

Reprezentantul DGF, dl Stelica Dragulin, a declarat că fiecare structură de poliţie a dispus cercetarea administrativă, pe cazuri individuale, şi că DGF nu se poate implica în schimbarea deciziilor emise.

4. Situaţia sporului de confidenţialitate cuvenit promoţiei 2009

Contravaloarea sporului de confidenţialitate cuvenit promoţiei 2009 a fost acordat prin modificarea unui OMAI, incepand cu luna mai 2012, însă problema rămasă inca, fara solutionare, este pentru perioada decembrie 2009-mai 2012.

5. Declasificarea ordinelor secrete care privesc salarizarea poliţiştilor;

Sindicatul Diamantul a insistat pentru declasificarea OMAI S255/2010, S/214/2011, S108/2012 (in care e cuprinsa reglementarea care rezolva acordarea sportului de confidentialitate incepand cu 05.05.2012!) referitor la modalitatea de calcul a drepturilor salariale.
In opozitie reprezentantul SED LEX a solicitat clasificarea tuturor actelor care privesc drepturile salariale ale poliţiştilor ba şi chiar a fluturaşilor de salariu, pentru a nu se cunoaşte salariile poliţiştilor de catre "cei din afara sistemului" . Reprezentatul SED LEX, pentru a intari forta argumentelor sale si pentru a obtine adeziunea reprezentatilor MAI (toti cu salarii de cateva ori mai mari decat un politist de pe strada) s-a adresat chestorului Cabulea aratand ca, in opinia sa, chestorul nu ar dori ca societatea civila sa afle ca are un "salariu de 120 de milioane" .
Din pacate, argumentele SED LEX au fost cele imbratisate de reprezentantii MAI, acestia ignorand argumentele intemeiate pe lege ale presedintelui SPR Diamantul. O singura concesie a fost obtinuta de SPR Diamantul, in sensul ca MAI lucreaza la o modalitate de a preciza mai detaliat, salariatilor, componentele salariului, si ca se va comunica fiecarui salariat, sub semnatura, detalierea respectiva.

6. Emiterea dispoziţiilor scrise privind efectuare de ore suplimentare;

A ramas in suspensie, reprezentantii sindicali acuzand ca nu se emit aceste dispozitii, iar reprezentantii MAI sustinand ca trebuie sa se emita si ocolind cu rea credinta, orice demers privind actiuni hotarate ale MAI, pentru asigurarea indeplinirii acestei cerinte legale.
Presedintele SPR DIAMANTUL a punctat ca aceste dispozitii nu se emit, in scris, pentru ca sefii ierarhici ar trebui sa motiveze in continutul dispozitiei, exceptionalitatea motivului pentru care salariatul este chemat din timpul liber, ceea ce ar suprima instantaneu chemarile abuzive la serviciu, din timpul liber. Reprezentantii MAI, platiti cu bani grei ca sa faca strategii si ca legea sa fie "respectata" de subordonati, au adoptat si de aceasta data, politica strutului, bagand capul sub masa si pasand evaziv responsabilitatea la structurile din subordine.

7. Modificarea OMAI 400/2004.

MAI a emis un proiect de reglementare a măsurilor disciplinare, la postat pe site la transparenţă decizională şi aşteaptă propuneri.
Amintim ca SPR DIAMANTUL are cel putin 10 procese in curs, in care este criticat, acest ordin, atat din perspectiva nepublicarii in MO cat si privind neregularitatea continutului acestuia, in raport cu legea.

Cu stima,
DINCA Emil Florin



Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 02 October 2012 : 13:51 email to someone Afisare pentru Imprimare


Dute la Pagina   <<        >>  
 
Site optimizat pentru Mozilla Firefox .
Contact
office@sprdiamantul.ro & webmaster@sprdiamantul.ro
Aceste informatii nu pot fi reproduse, republicate sau copiate pe alte pagini sau site-uri.
Copyright 2007 © SPR DIAMANTUL toate drepturile rezervate .