Log directory is not writable - please CHMOD e107_plugins/log/logs to 777
 

Mereu aproape de tine!

Sindicatul Diamantul recidiveaza la Curtea Constitutionala

Sindicatul Diamantul recidiveaza la Curtea Constitutionala


Pentru a doua oara in acest an, SPR Diamantul, prin presedintele Emil Pascut si vicepresedintele Marin Serbanescu, ajunge in fata Curtii Constitutionale.

La 16.09.2014, Curtea Constitutionala va judeca nu mai putin de 4 exceptii privind neconstitutionalitatea Legii 330/2009, a Legii 284/2010, a Legii 285/2010 si a OUG 80/2010, toate norme prin care s-a reglementat salarizarea unitara a personalului bugetar, in timpul guvernarii Boc.

In baza acestor legi pe care noi le consideram neconstitutionale, politistii au pierdut dreptul la plata orelor suplimentare si dreptul la premiul anual.

Reamintim ca, la 2 iulie 2014, Curtea Constitutionala a admis exceptia ridicata de sindicat, de neconstitutionalitate a prevederilor privind cercetarea disciplinara din Legea 360/2002 privind statutul politistului. Pana la aceasta data, decizia CCR inca nu este publicata in Monitorul Oficial.

Cu stima,
ANDREI Alexandru-Cristian
vicepresedinte org. IPJ Olt


Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 17 August 2014 : 18:23 email to someone Afisare pentru Imprimare


Nr.2321 din 29.07.2014



Catre
DIRECTIA GENERALA DE POLITIE A MUNICIPIULUI BUCURESTI


Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania "Diamantul", persoana juridica cu personalitate legal dobândita conform sentintei civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 , pronuntata în dosarul nr. 15033/302/2006 al Judecatoriei sectorului 5, cu sediul in Bucuresti, str. Corbita nr. 39, sector 5, CIF 19544011, prin reprezentant legal, presedinte Emil PĂSCUȚ,

Cu sediul pentru comunicarea raspunsului dvs. in Bucuresti, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4 sau prin posta electronica, la adresa -email-, -email-,

Prin prezenta, va rugam sa dispuneti cercetarea si sanctionarea disciplinara a sefului sectorului 3 politie, comisar sef de politie Drumariu Cornel, pentru exercitarea abuziva a functiei de conducere, prin folosirea abuziva a resurselor umane la nivelul sectiei 12 politie.

Concret, in conditiile in care numarul agentilor de politie din cadrul sectiei 12 - biroul ordine publica, ce pot fi folositi pentru patrulare in strada, a scazut, intr-o perioada relativ scurta, de la 89 la 54, comisarul sef Drumariu intelege sa acopere lipsa de personal, dispunand cu regularitate efectuarea de actiuni in zilele de repaus saptamanal, utilizand excesiv si nejustificat, forta de munca existenta la nivelul sectiei, cu consecinta suprasolicitarii fizice si psihice a personalului sectiei 12 si cu costuri financiare neprevazute pentru DGPMB.

Concret, un numar de agenti de politie din sectia 12 politie au fost implicati intr-o actiune in data de 20 iulie 2014 si aceiasi agenti, la care s-au adaugat si altii, au fost implicati intr-o alta actiune, in data de 26.07.2014.

Dispunerea din ratiuni superficiale, de actiuni politienesti, implicand un numar mare de personal, la perioade scurte, fara a se lua in calcul si costurile negative acestor actiuni(fie prin scaderea resurselor umane operative ale sectiei, intrucat trebuie sa li se acorde agentilor implicati, zile libere in compensare, fie prin cresterea cheltuielilor financiare neprevazute ale DGPMB, prin plata sporului de 75%).

Mai trebuie mentionat si aspectul ca, desi cms. sef Drumariu Cornel ordona, cu deosebita usurinta, desfasurarea repetata, in zilele de repaus saptamanal, de actiuni politienesti implicand un numar mare de personal, acesta nu se si prezinta personal pentru a le conduce, bucurandu-se, in familie, atat de repausul sau saptamanal precum si de imprejurarea ca subordonatii sai nu pot sa se bucure de acelasi privilegiu (care se pare ca, in conceptia dlui Drumariu, ar apartine doar celor care ocupa functii de la sef de sector in sus).

Fata de cele de mai sus, va rugam sa dispuneti cercetarea si sanctionarea disciplinara a cms sef Drumariu Cornel sub aspectul exercitarii abuzive a functiei de conducere, cu consecinta afectarii negative a resurselor umane ale sectiei 12 politie si cheltuirii nejustificate a resurselor financiare ale DGPMB.


Cu stima,

Emil PASCUT
presedinte SPR Diamantul

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 29 July 2014 : 08:46 email to someone Afisare pentru Imprimare


Cerere pentru cercetarea disciplinara a sefului IPJ Iasi, chestor Scripniciuc

Nr.2320 din 27.07.2014



Catre
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI ROMANE


In atentia
Inspectoratului de Politie al Judetului Iasi
Avocatului Poporului
Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii



Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania "Diamantul", persoana juridica cu personalitate legal dobândita conform sentintei civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 , pronuntata în dosarul nr. 15033/302/2006 al Judecatoriei sectorului 5, cu sediul in Bucuresti, str. Corbita nr. 39, sector 5, CIF 19544011, prin reprezentant legal, presedinte Emil PĂSCUȚ,
Cu sediul pentru comunicarea raspunsului dvs. in Bucuresti, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4 sau prin posta electronica, la adresa -email-, -email-,

Va rugam sa dispuneti:

Punctul nr. 1) Cercetarea si sanctionarea disciplinara a sefului Inspectoratului de Politie al Judetului Iasi, chestorul de politie Scripniciuc Ioan, pentru exercitarea abuziva a functiei de conducere, in scopul hartuirii reprezentantului nostru la nivelul IPJ Iasi, agentul de politie Luca Mihai, pentru motivul apartenentei acestuia la SPR Diamantul si pentru desfasurarea de activitati sindicale;

Punctul nr. 2) Cercetarea si sanctionarea disciplinara a functionarului de politie necunoscut care a secretizat ilegal raportul S/104297/22-07-2014 prin care se solicita evaluarea psihologica a agentului de politie Luca Mihai din cadrul IPJ Iasi.

Faptele chestorului Scripniciuc care consideram ca sunt susceptibile a fi considerate abatere disciplinara, sunt urmatoarele:

Membrului nostru de sindicat i s-a impus abuziv, nemotivat, sa se prezinte la o evaluare psihologica individuala, in data de 28 iulie 2014.
Este grav ca, desi se pare ca s-ar fi emis dispozitie scrisa a sefului IPJ Iasi ( sub nr.65/21.07.2014) acest act nu i s-a comunicat pana in prezent, membrului nostru de sindicat, in vederea producerii de consecinte juridice si in vederea exercitarii dreptului la contestatie in fata unei instante de judecata.
Membrului nostru de sindicat i s-a dat doar, spre citire, o adresa de informare (137/25-07-2014 ) din care rezulta existenta si obiectul dispozitiei nr.65/2014 a sefului IPJ Iasi, refuzandu-i-se pana si comunicarea acestei adrese.
In consecinta, un agent de politie este obligat de un lant de superiori incompetenti sa se supuna unei evaluari psihologice (ceea ce echivaleaza cu o intruziune in viata sa privata si o afectare a demnitatii sale) in conditiile in care acesti incompetenti nu au nici macar curajul minim sa-i comunice agentului Luca Mihai, dispozitia si adresa de informare continand motivele pentru care s-a luat decizia in baza caruia agentul ar trebui sa se prezinte la evaluarea psihologica.

Fata de cele de mai sus,

Va rugam sa dispuneti cercetarea disciplinara si sanctionarea chestorului Scripniciuc, seful IPJ Iasi, atat pentru folosirea abuziva a functiei de conducere in scopul hartuirii membrului nostru de sindicat, prin obligarea acestuia, nemotivat, sa se prezinte la o evaluare psihologica, cat pentru incalcarea obligatiei legale de a comunica agentului de politie Luca Mihai, dispozitia nr. 65/2014, in vederea producerii de efecte juridice si in vederea exercitarii dreptului acestuia la contestatie. Va rugam sa aveti in vedere ca, chiar daca nu s-ar putea retine in sarcina chestorului Scripniciuc, ca respectivul, prin prisma functiei importante pe care o detine, nu avea o obligatie personala de a comunica el insusi, dispozitia in cauza, agentului Luca Mihai, seful IPJ Iasi avea insa obligatia, conform art. 5 din Legea 360/2002, de a verifica modul in care s-a pus in aplicare dispozitia 65/2014, inclusiv daca s-a comunicat aceasta dispozitie, in materialitatea sa, catre agentul de politie Luca Mihai. Intrucat dispozitia nu i s-a comunicat agentului de politie de catre subordonatii sefului IPJ Iasi, , este evident ca seful IPJ Iasi este o persoana incompetenta, care manifesta dezinteres in executarea atributiilor legale de control a subordonatilor.

Va rugam deasemenea sa dispuneti cercetarea si sanctionarea disciplinara a functionarului de politie necunoscut care a secretizat ilegal raportul S/104297/22-07-2014 prin care se solicita evaluarea psihologica a agentului de politie Luca Mihai din cadrul IPJ Iasi, intrucat documentul s-a secretizat strict in scopul de ingreuna, autorul sau, tragerea sa la raspundere juridica, pentru hartuirea agentului Luca Mihai.



Cu stima,
EMIL PASCUT
Presedinte SPR DIAMANTUL

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 28 July 2014 : 07:48 email to someone Afisare pentru Imprimare


Implicatii ale evenimentului constatarii neconstitutionalitatii textelor din Legea 360/2002 privind cercetarea disciplinara a politistilor

Implicatii ale evenimentului constatarii neconstitutionalitatii textelor din Legea 360/2002, privind cercetarea disciplinara a politistilor

Stimati colegi,

Pentru ca am primit la sediu nenumarate telefoane prin care ni se solicitau lamuriri cu privire la implicatiile concrete si prezente ale evenimentului constatarii neconstitutionalitatii Legii 360/2002 precum si alte telefoane in care membri ai altor sindicate ne solicitau consultatii si asistenta, facem urmatoarele precizari:

1. Asa cum s-a mai precizat public si in alte dati, SPR Diamantul acorda asistenta de specialitate, numai membrilor sai. Cei care nu sunt membri SPR Diamantul sunt rugati sa nu mai sune pentru consultatii si asistenta, pentru ca suna degeaba.


2. In prezent, toti cunoastem ca CCR a constatat neconstitutionalitatea textelor privind cercetarea disciplinara din Lege 360/2002.
Dar pana la publicarea in MO, aceasta decizie nu produce efecte juridice.

Consecinta imediata este ca unitatile de politie vor continua, pana la publicarea deciziei, acele cercetari disciplinare incepute in baza textelor de lege neconstitutionale si in baza OMAI 400/2004, chiar daca in principiu aceasta activitate este zadarnica, cercetarile si sanctiunile disciplinare fiind afectate de nulitate.

Ceea ce trebuie inteles este ca orice cercetare si sanctionare disciplinara care apare in aceasta perioada sau care s-a petrecut, dar este inca nedefinitiva (adica in procedura de contestare, fie administrativa pe calea " contestatiei", fie la instanta de judecata) este nula doar teoretic, pentru ca este de principiu ca " nici un act juridic nu este nul de drept, ci doar daca este anulat de o instanta de judecata".

Aveti sanse 100% sa anulati orice sanctiune disciplinara primita in aceasta perioada si care s-a dat in urma unei cercetari disciplinare nelegale intreprinse in baza OMAI 400/2004 si in baza textelor neconstitutionale din Legea 360/2002.

Nu conteaza ce fapta imputata ca abatere disciplinara ati savarsit, atata timp cat sanctionarea dvs a fost ilegala!

Aceasta insa doar daca introduceti efectiv o actiune in instanta, solicitand anularea actului de sanctionare disciplinara pe motiv ca actul s-a emis si cercetarea disciplinara care a stat la baza acestuia s-a desfasurat cu incalcarea principiului suprematiei constitutiei si principiului legalitatii, in baza textelor art 59-61 din L 360/2002 neconstitutionale si in baza ordinului 400/2004 care este lovit de nulitate intrucat s-a emis in baza textelor 59-61 din Legea 360/2002, neconstitutionale.



Pe scurt, un capat de cerere trebuie sa priveasca cererea de constatare a nulitatii OMAI 400/2004, al doilea capat de cerere trebuie sa priveasca anularea actului sanctionator, al treilea trebuie sa priveasca cererea de obligare a unitatii de politie la plata sumelor cu care s-a diminuat nelegal venitul salarial ( in cazul in care s a dispus sanctiunea diminuarii salariului) si ultimul capat trebuie sa priveasca cerere de acordare a cheltuielilor de judecata ( recuperearea onorariului platit avocatului)


Succes!

Andrei Alexandru Cristian
vicepresedinte org. Olt


Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 22 July 2014 : 07:13 email to someone Afisare pentru Imprimare


Emil PASCUT, presedintele SPR Diamantul, a desfiintat Legea privind statutul politistului la Curtea Constitutionala

Emil PASCUT, presedintele SPR Diamantul, a desfiintat Legea privind statutul politistului la Curtea Constitutionala

Azi, miercuri 02.07.2014, presedintele SPR Diamantul, Emil Pascut, a reusit performanta exceptionala si mult asteptata de noi toti, de a desfiinta Legea 360/2002, la Curtea Constitutionala.

Cu o intarziere de 4 zile, CCR a facut ofiterului de cercetare penala care conduce din anul 2008, sindicatul Diamantul, fost "misionar" in Kosovo si Bosnia-Hertegovina, cel mai frumos cadou de ziua lui. I-a admis exceptia de neconstitutionalitate a Legii 360/2002, in dosarul privind pe membrul nostru de sindicat, Dinca Emil Florin, agent de politie concediat abuziv de catre IPJ Ilfov, in octombrie 2011.

Citam din comunicatul Curtii Constitutionale:

"In urma deliberarilor, cu unanimitate de voturi, Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca prevederile art.59 alin.(2), art.60 alin.(1) si ale art.62 alin.(3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului sunt neconstitutionale. Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a de contencios administrativ si fiscal", se arata intr-un comunicat al CCR.

Art. 59 alin.(2) din L 360/2002 prevede: "Procedura cercetarii prealabile se reglementeaza prin ordin al ministrului administratiei si internelor".

Art. 60 alin.(1) din L 360/2002 prevede: "Aplicarea sanctiunilor disciplinare se face potrivit competentelor stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor, dupa expirarea termenului de contestare, prevazut la art. 61 alin. (1)".

Art. 62 alin.(3) din L 360/2002 prevede: "Consiliile de disciplina isi desfasoara activitatea in baza regulamentului aprobat prin ordin al ministrului administratiei si internelor".

Potrivit art. 31 din Legea 47/1992 a Curtii Constitutionale:

(1) Decizia prin care se constată neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţă în vigoare este definitivă şi obligatorie.
(2) În caz de admitere a excepţiei, Curtea se va pronunţa şi asupra constituţionalităţii altor prevederi din actul atacat, de care, în mod necesar şi evident, nu pot fi disociate prevederile menţionate în sesizare.
(3) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare constatate ca fiind neconstituţionale îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale, dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pune de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.
(4) Deciziile pronunţate în condiţiile alin. (1) se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanţei care a sesizat Curtea Constituţională.
(5) În cazul în care la data comunicării deciziei Curţii Constituţionale potrivit alin. (4) cauza se află pe rolul altui organ judiciar, instanţa comunică acestuia decizia.


Consecintele admiterii exceptiei pentru colegul nostru, Dinca Emil Florin, sunt evidente. Dupa 3 ani de la concedierea abuziva si de lupta prin instante, colegul nostru va fi reincadrat in curand, cu plata unor despagubiri substantiale.

Impactul admiterii exceptiei de neconstitutionalitate asupra noastra, a tuturor politistilor, este deasemenea urias.
In uma sutului tras in fundul MAI de catre SPR Diamantul, cu bocancul CCR, MAI este obligat sa faca un pas inainte si sa reformeze urgent Legea 360/2002, dupa ce ani de zile, functionarii care ne conduc au tergiversat, cu toate mijloacele posibile, promovarea unui nou statut al politistului, modern si care sa respecte exigentele statului de drept.

Multumim tuturor colegilor, membrii nostri de sindicat, care au avut incredere de-a lungul anilor, in echipa SPR Diamantul.
In curand va promitem ca vom darama la CCR si legile guvernului Boc. Exceptiile privind L 330/2009, L 284/2010 si L 285/2010, ridicate de SPR Diamantul in dosarele colective privind premiul anual pe 2010, isi asteapta solutionarea de catre CCR.

Azi cel putin, SPR Diamantul este no.1 !




Marin Serbanesco
Vicepresedinte





Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 02 July 2014 : 18:21 email to someone Afisare pentru Imprimare


Petitie pt. cercetarea disciplinara a sefului sectiei 19 Politie

Nr.1111 din 24.06.2014

Catre
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI ROMANE
DIRECTIA GENERALA DE POLITIE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
In atentia Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii
In atentia Avocatului Poporului


Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania "Diamantul", persoana juridica cu personalitate legal dobândita conform sentintei civile nr. 22(PJ)/23.11.2006 , pronuntata în dosarul nr. 15033/302/2006 al Judecatoriei sectorului 5, cu sediul in Bucuresti, str. Corbita nr. 39, sector 5, CIF 19544011, prin reprezentant legal, presedinte Emil PĂSCUȚ,
Cu sediul pentru comunicarea raspunsului dvs. in Bucuresti, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4 sau prin posta electronica, la adresa -email-, -email-,
Reprezentand in baza art. 28 din Legea 62/2011 a dialogului social, pe membrul nostru de sindicat , dl P. S., CNP xxx, agent de politie in cadrul DGPMB-Sectia 19 Politie-Biroul Ordine Publica,
Prin prezenta va solicitam urmatoarele:
Punctul nr.1)

Sa examinati si sa anulati dispozitiile cu caracter administrativ individual emise sub nr. 4 din 13.01.2014 respectiv nr. 5 din 15.04.2014, de catre subcomisarul de politie Tican Ovidiu Iulian, imputernicit sef la sectia 19 politie, prin care s-a interzis, succesiv, dreptul dlui agent de politie P. S. de a purta arma din dotare in timpul serviciului, ca fiind acestea fara temei legal si discriminatorii, procedand si la restabilirea situatiei anterioare emiterii celor 3 dispozitii, in sensul de a reinstaura pe dl. agent de politie P. S. in dreptul sau de a purta arma de serviciu.

Punctul nr. 2)

Sa cercetati si sa sanctionati disciplinar, comunicandu-ne rezultatul cercetarii, pe imputernicitul la conducerea sectiei 19 politie din DGPMB, dl subcomisar de politie Tican Ovidiu-Iulian, pentru emiterea abuziva a celor doua dispozitii individuale susmentionate ( nr.4/2014 si nr.5/2014), cu incalcarea urmatoarelor drepturi ale dlui agent P. :

a) cu incalcarea nejustificata a dreptului dlui agent P. S., stabilit prin at.1 din Legea 360/2002, de a purta arma din dotare in timpul executarii serviciului de politie;

b) cu incalcarea obligatiei de a respecta principiul legalitatii care, in speta de fata, se manifesta prin incalcarea obligatiei legale de a motiva in drept si in fapt orice act administrativ individual prin care se afecteaza drepturile si obligatiile unui subiect de drept;

c) cu incalcarea (prin omisiunea de a motiva in drept si in fapt, cele doua acte administrative : Dispozitia nr. 4 si nr. 5) dreptului dlui agent P.S. la informatie de interes personal, drept fundamental prevazut de :

• in legislatia nationala, in art. 31 alin 2 din Constitutie si reflectat in art. 42 lit.c) din Legea 360/2002;
• art. 10 din CEDO;
• art.41 alin.1 lit.c) CDFUE ( " obligatia administratiei de a-si motiva deciziile") in conjunctie cu art. 148 din Constitutie.

La acest punct, facem observatia necesara ca imprejurarea ca dl PS este "agent de politie", nu este un motiv suficient pentru a se considera ca membrul nostru de sindicat nu beneficiaza de protectia dreptului la informatie de interes personal, consacrat de textele juridice susmentionate si stabilit in mod egal pentru orice " cetatean". O abordare contrara ar conduce la concluzia absurda si ridicola ca cetatenii avand ocupatia de politist nu ar mai fi " cetateni" sau ar fi cetateni de rangul 2, cu mai putine drepturi decat cetatenii care nu exercita functii publice.

d) cu incalcarea nejustificata a principiului nediscriminarii, intrucat ca efect al lipsei de motivare in fapt si in drept a celor doua dispozitii ( nr.4 si nr.5), acestea se prezinta ca o manifestare continuata a unui tratament injust, discriminatoriu, la care este supus dl agent de politie P.S., prin comparatie cu ceilalti colegi ai sai din cadrul sectiei 19 politie;

e) in particular vizand dispozitia nr.5 din 2014, cu incalcarea dreptului dlui agent P.S. la comunicarea unui exemplar al dispozitiei, drept care rezulta din art. 1326 Cod Civil si art. 7 din Legea 554/2004. Va rugam sa observati ca, neavand comunicat un exemplar al dispozitiei, dl P.S este impiedicat sa conteste efectiv actul respectiv, pe cale de recurs administrativ sau in fata instantei de judecata, fiind deci membrul nostru de sindicat, obstructionat si in dreptul sau de acces la justitie.

Atasam la prezenta copie dupa dispozitia nr. 4 din 2014 si imputernicirea membrului de sindicat.

Cu stima,

EMIL PASCUT

Presedinte SPR DIAMANTUL

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 24 June 2014 : 09:27 email to someone Afisare pentru Imprimare


Dute la Pagina   <<        >>  
 
Site optimizat pentru Mozilla Firefox .
Contact
office@sprdiamantul.ro & webmaster@sprdiamantul.ro
Aceste informatii nu pot fi reproduse, republicate sau copiate pe alte pagini sau site-uri.
Copyright 2007 © SPR DIAMANTUL toate drepturile rezervate .