Mereu aproape de tine!

Adio dar ramanem cu dumneavoastra, domnule chestor Guran Lucian!

Adio dar ramanem cu dumneavoastra, domnule chestor Guran Lucian!


Cu mare ingrijorare constatam cum, din nou si din nou, ca intr-un film vechi si prost, repetat la nesfarsit, caracatita politica, de data asta sub culorile usl-iste, continua neabatuta actiunile politice de plasare, in functii publice cheie pentru Politia Romana, a oamenilor avand marea calitate ca sunt credinciosi partidului.

Dupa ce, in primele doua pozitii ca importanta pentru Politia Romana, cea de secretar de stat (sef al Departamentului de Ordine si Siguranta Publica "DOSP") respectiv cea de sef al Inspectoratului General al Politiei Romane au fost plasati, rapid, inca de la momentul preluarii ciolanului executiv de catre PSD, Cabulea si Petre Toba (prieteni vechi ai PSD si PNL) a venit la rand, previzibil, si inlocuirea mult respectatului chestor Guran Lucian, de la comanda Politiei Capitalei.

Ca o paranteza, este important sa precizez ca pozitiile de secretar de stat - sef DOSP si sef al IGPR sunt imediat tintite si usor de "cucerit", de catre ostirea flamanda a oricarui partid proaspat instalat la putere.

Prima, cea de secretar de stat- sef al DOSP, este functie de demnitate publica si deci nu se ocupa prin concurs. Pe cale de consecinta partidul care a castigat campionatul pune acolo pe cine vrea muschii lui, inclusiv un cioban din varful muntelui. Conditia care conteaza, din punctul meu de vedere, este ca individul vizat sa nu aiba certificat de handicapat mintal si sa fie o sluga verificata, de maxima obedienta, a politicului la putere. Important e insa sa retinem ca asa reglementeaza legea, ca aceasta functie de secretar de stat se ocupa fara concurs. Lege care, buna sau proasta, putem sa o criticam dar trebuie sa o aplicam.

Alta este situatia in cazul functiei de sef IGPR.
Functia de sef IGPR, cea mai inalta functie publica de conducere din Politia Romana, se ocupa tot fara concurs, printr-un simplu act de numire facut de catre primul ministru, la propunerea ministrului de interne. De data asta, lipsa concursului de verificare a competentei profesionale, prealabil numirii pe functie, este, asa cum se vede prin ochelarii mei, vadit ilegala. Pentru ca pozitia de sef al IGPR este o functie care face parte din categoria functiilor publice de conducere si nu este o functie care se ocupa politic. Functia de sef IGPR nu este asimilata functiilor de demnitate publica. Nu exista lege in acest sens. Deci orice subinspector de politie are dreptul sa viseze ca ar putea ocupa aceasta functie, intr-un sfarsit glorios de cariera. Prin concurs insa. Pe merite profesionale. Prin lupta cinstita cu alti candidati. Pentru ca din 2002 si pana in prezent, sub incidenta art.18 din legea 360/2002, politistul a intrat, teoretic, intr-o era a promovarii in cariera exclusiv pe baza competentei profesionale, verificata printr-un examen sau concurs.

Dar clasa noastra politica nu iubeste legea. In contra unei legi organice (L 360/2002), din 2002 pana in prezent, partidul ajuns la putere, isi plaseaza nemuritor si rece, cu o nerusinare de proportii cosmice, in aceasta functie de sef IGPR, slugile politice, fara concurs sau examen. Ii vedem si ii recunoastem pe acesti favoriti politici, dupa cum apar si dispar ciclic, odata cu partidul. Toti sunt indivizi care s-au remarcat in ochii nostri printr-o mediocritate profesionala crunta dar cu talente obscure, apreciate si valorificate de o clasa politica murdara si corupta, prin excelenta. Cea mai inalta functie publica din politia romana este furata, cu nesimtire maxima, din varful pixului primului-ministru, acelor ofiteri de politie care viseaza sa faca o cariera si o ascensiune onorabila in politie, exclusiv pe baza unui concurs si meritelor profesionale.

In Romania noastra draga, in care persista un stat de drept "original romanesc", orice subinspector de politie are in rucsac bastonul de sef IGPR, cu conditia sa fie nepot, fin, prieten de gradinita cu un politician mare. Doar ca un exemplu intre cele multe, imi aduc aminte ca inaintea lui dom' inginer Petre Toba l-am avut pe nepotzelul lui Blaga, celebru pentru ca ne-a facut pe noi politistii, "betivi si nenorociti".

Imi si inchipui cum arata propunerea lui Vasile Blaga si Traian Igas, facuta lui Boc, pentru numirea in functie a nepotelului:

"Stimate domnule prim-ministru Boc. Draga piticule atomic.

Te rugam frumos sa-l pui sef la IGP pe nepotelul lui Buldogul, pe nume Liviu POPA. Baiat cuminte ca o fata mare, de mare viitor si de mare caracter. Pustiu' e de-al nostru, cu origine sanatoasa, transilvanean nu ca nenorocitii si betivii astia din Bucuresti. Devotat familiei, adica lui Buldogul, si prin Buldogea, devotat si partidului. Deci, om de maxima incredere. Piticule, te rugam pune-l sef pe asta micu', ca o sa ne fie bine. Garantam noi pentru el.

Merci in avans. Te pupam dulce, unde vrea inimioara ta.
Tovarasii tai de lupta politica, Buldogul si Branconierul".


Lasand gluma la o parte, aceasta deviantza institutionala cronica, privind ocuparea functiei de sef IGP, de la principiul promovarii in cariera de politist exclusiv pe baza competentei profesionale (verificata obiectiv doar prin concurs sau examen, in conditii de transparenta) este unul dintre factorii care au influentat si influenteaza major, din 2002 pana in prezent, lipsa de performanta in managementul Politiei Romane precum si lipsa de credibilitate a Politiei Romane in ochii cetatenilor. Care cetateni? Aia care nu cred in descurcatul pe spaga si pe relatii. Aia care au invatat si muncit cinstit in viata, care inca mai viseaza cu inocenta ca vom ajunge si noi sa traim ca in Germania. Nu cei care si-au castigat functiile pe ratze, gaste, limbi in posterior si care se simt ca pestele in apa intr-o cloaca nationala mustind de coruptie si mediocritate.
Inchei paranteza.

Intorcandu-ma la cea de treia pozitie cheie pentru Politia Romana, cea de sef al Politiei Capitalei, o logica simpla ne spunea, la preluarea puterii de catre PSD, ca era doar o chestiune de timp pana cand, in pozitia de sef al DGPMB, chestorul Guran Lucian (cel mai respectat profesionist, in activitate, din Politia Romana) va fi inlocuit cu un personaj mai docil si cu legaturi in zona partidului aflat la putere.

Si in sfarsit a venit momentul. Marti, 31 iulie 2012, am aflat, cu mare regret, ca dragul nostru chestor Guran a fost "promovat" adjunct la Directia Generala de Management Operational. Toti cei care cunoastem "mersul" in politie, am inteles instantaneu ca, de fapt, profesionistul Guran a fost tras, de catre ministrul pesedist si noua gasca la putere a politistilor cu muschi pesedisto-penelisti, pe o linie moarta, cel putin pentru o vreme.

Este interesant ca miscarea "schimbarii" s-a facut, ca de obicei, prin smecheria gretoasa si arhicunoscuta noua, a imputernicirii pe functie. Chestorul Guran e "imputernicit" director adjunct la DGMO iar cel care il inlocuieste este "imputernicit" la conducerea DGPMB.

De ce jocul mizerabil cu "imputerniciri"? Cum ramane cu principiul stabilitatii in functia publica?

Haida de!Pai cand interesele partidului o cer, o dam dracului de stabilitate in functie. Trebuie sa fim mobili, ca la SRL-uri, ca cine a facut legea nu s-a gandit la nevoile concrete si urgente ale partidului, de azi. De ce sa folosim metoda imputernicirii? Pai, in primul rand, treaba merge mai repede. Nu trebuie sa te complici "arajand" un control la politia capitalei in urma caruia micii nostri securisti interni de la corpul de control al MAI, sa se chinuie sa-l scoata pe Guran, incompetent ca manager. Ar fi fost treaba necredibila, subtire rau si cusuta cu ata alba. Ar fi atras imediat ochiul curios si scormonitor al presei pentru ca Guran Lucian e un politist pur sange, respectat de subordonati ca nimeni altcineva inaintea lui, cu o cariera solida in spate, facuta "la vedere" si nu pupand in cur politicieni.

A doua ratiune pentru utilizarea metodei "imputernicirii" este ca, daca noua "speranta" adusa in lotul politistilor agreati de putere, tanarul atacant cms sef CIOCOIU, nu confirma, sa fie rapid trecut pe banca de rezerve si inlocuit cu un alt ofiter capabil.

Si acum, ce stim noi, politistii cei de rand, despre domnul comisar sef Ciocoiu, noul imputernicit? Nu prea stim nimic. Stim ca e tanar si atat. Nu e o personalitate afirmata si cunoscuta in mica noastra lume, a politistilor. Gura cea rea a lumii poarta zvonul ca este finul lui Dan Fatuloiu. Coincidental sau nu, a urcat in cariera in perioadele in care Dan Fatuloiu era pe cai mari. Deci e posibil ca stimabilul sa fie tot un fel de "Liviu Popa". E posibil si sa fie vreo valoare profesionala inca necunoscuta de noi, dar descoperita de onor conducerea ministerului. Avem deocamdata informatii putine si deci suntem rezervati in pronosticuri.

Cum speranta moare ultima, speram pentru membrii nostri, ca noul imputernicit ne va ului, in curand, cu competenta sa manageriala si cu dragostea sa fata de lege si dreptate, cu respectul sau fata de subordonati, ca va scoate bani din piatra seaca pentru ca politistii din capitala sa nu mai vina cu bani de acasa pentru a-si intretine masinile de serviciu, copiatoarele, fax-urile si alte alea.

Speram ca noul imputernicit va avea la randul sau, intelegere si comunicare cu sindicatele cele rele de gura, care sunt un "rau" necesar intr-o politie amortita si ramasa, ca institutie, la mentalitatea anilor '90.

Pana atunci, permiteti-mi sa banuiesc, sceptic, ca scaunul lasat liber de chestorul Guran va fi prea mare pentru dl. CIOCOIU (asa cum a fost, dealtfel, si pentru ex-ul Vasile Viorel) si sa-i transmit domnului chestor Guran Lucian, unul dintre cei prea putini conducatori onesti si respectabili ai Politiei Romane, " Adio dar ramanem cu dumneavoastra, domnule chestor Guran Lucian!".


P.S.
Nu sunt nici fin, nici nepot si nici vecin al chestorului Guran. Nu fac parte din prietenii privati ai domniei sale. Nu am mancat mici impreuna, nu am baut vreodata vreo cafea de taina cu dumnealui, nu am baut bere impreuna si nici nu am jucat fotbal impreuna. Nu mi-a facut niciodata vreun favor personal si nici nu i-am cerut vreodata. Si nu cred ca Guran e un "perfect" ci ca este un om care nu refuza ideea de a se perfectiona. Am, profesional si uman, o parere buna despre el. Si cred ca trebuie sa o spun. Cred ca politia romana ar fi mai infinit mai buna daca am avea nu unul ci 10, 20 de Gurani care sa o conduca. Pana cand va veni ziua asta, suntem condusi de tot felul de politruci mascati, mediocritati profesionale ca Toma Zaharia (prietenul lui Adrian Nastase si, zic sursele, un consilier influent al PSDului de azi ), Petre Toba, Cabulea, Liviu Popa, si alti indivizi care nici nu merita amintiti.

Emil PASCUT
Presedinte SPR DIAMANTUL



Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 02 August 2012 : 16:15 email to someone Afisare pentru Imprimare


CUM VI SE BAGA CUTITUL IN SPATE LA IPJ ILFOV

CUM VI SE BAGA CUTITUL IN SPATE LA IPJ ILFOV,
sub conducerea onorabilului NICA Emanuel, comisar sef de politie


Stimati colegi,

Va vom prezenta, in rezumat, un caz concret din care rezulta cum vi se infige cutitul in spate, de catre conducerea IPJ Ilfov, daca intocmiti gresit un proces verbal de contraventie.

In speta noastra , un politist din cadrul IPJ Ilfov a intocmit la sfarsitul anului 2011, un proces verbal de contraventie, unui SRL cu activitate pe raza IPJ Ilfov.

SRL-ul a contestat in instanta, in contradictoriu cu IPJ Ilfov, legalitatea procesului verbal, solicitand anularea acestuia.
IPJ Ilfov, prin politisto-consilierul sau juridic, a solicitat prin Intampinare, citam, "respingerea plangerii ca neintameiata cu consecinta mentinerii procesului verbal de contraventie ca legal si temeinic intocmit".
Prin sentinta pronuntata de judecatoria Buftea, instanta a dispus anularea procesului verbal de contraventie si a obligat pe IPJ Ilfov la plata sumei de 1500 lei cheltuieli de judecata.
Reprezentantul procesual al IPJ Ilfov, desi in cursul procesului a sustinut legalitatea procesului verbal de contraventie, nu a mai formulat recurs, sentinta devenind definitiva si irevocabila, prin nerecurare.

IPJ Ilfov a platit cei 1500 lei si un functionar (bravo!) de la contabilitate, sesizeaza in mod corect, ca paguba suferita de unitate (cei 1500 lei) trebuie totusi imputata cuiva.

AICI A INCEPUT SA SE IMPUTA TREABA.

Cine credeti voi ca este haituit, in prezent, sa plateasca cei 1500 lei cheltuieli de judecata, la instigarea compartimentului juridic al unitatii? Bineinteles, bietul politist care emis procesul verbal de contraventie, contestat in instanta. La o prima vedere superficiala, aparent ar fi o atitudine corecta.

Dar in realitate, politistul care se urmareste a fi scos tap ispasitor este nevinovat iar cei care trebuie sa plateasca, din buzunar, paguba provocata unitatii (cei 1500 lei cheltuieli de judecata, platiti deja reclamantului, de catre doamna Dragason, contabilul sef al unitatii) sunt chiar cei care au aparat, in proces, cu dezinteres si incompetenta, drepturile si interesele legitime ale IPJ Ilfov.
Un vinovat, bun de plata, este consilierul juridic care a reprezentat in proces pe IPJ Ilfov iar al doilea vinovat este seful IPJ Ilfov, cms sef NICA EMANUEL, daca a semnat in proces intampinarea IPJ Ilfov, alaturi de consilierul sau juridic.
Cele doua personaje, impreuna, controleaza modul in care IPJ Ilfov "vede", juridic, atat problema cat si vinovatul. Cei doi indivizi nu ar avea nici un interes, in cauza, de a se constata ca au aparat in proces, cu incompetenta, interesele IPJ Ilfov, iar pe de alta parte, nu concep sa acopere din buzunarul propriu, paguba produsa unitatii din culpa lor.

Avand puterea in mainile lor, tunurile IPJ sunt indreptate in acest moment pentru a-l scoate vinovat pe acarul Paun, colegul ce a intocmit procesul verbal de contraventie, in urma derularii unei cercetari administrative tutelate, pentru o pretinsa "conformitate" cu legea, de catre politisto-consiliera Barbu Lavinia Florentina, chiar colega de birou a vinovatului, daca nu cumva chiar ea a reprezentat pe IPJ Ilfov in procesul cu bucluc.

Argumentele noastre, pentru care paguba de 1500 lei trebuie recuperata de la consilierul juridic care a reprezentat pe IPJ Ilfov in dosar si ,eventual, de la reprezentantul legal al unitatii, cms sef NICA Emanuel, argumente pe care urmeaza sa le sustina in speta, in fata comisiei de cerctare administrativa, si dl. CIOCA Dumitru (aka "Superciocanul", liderul organizatiei noastre sindicale Ilfov) sunt simple, evidente si le expunem mai jos:

Astfel, potrivit art.275 Cod Procedura Civila, citam: "Pârâtul care a recunoscut la prima zi de înfăţişare pretenţiile reclamantului nu va putea fi obligat la plata cheltuielilor de judecată, afară numai dacă a fost pus în întârziere înainte de chemarea în judecată."

In loc sa recunoasca pretentiile reclamantului, daca cumva ar fi avut reprezentarea ca procesul verbal de contraventie intocmit de catre politistul nostru ar fi fost nelegal intocmit, cu consecinta imediata a pronuntarii unei hotarari judecatoresti fara obligarea IPJ Ilfov, in aplicarea art.275 Cod Procedura Civila, la plata de cheltuieli de judecata, reprezentantul IPJ Ilfov in proces a formulat insa, o intampinare, prin care a solicitat , citam din sentinta:

" Intimatul legal citat a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea plangerii ca neintameiata cu consecinta mentinerii procesului verbal de contraventie ca legal si temeinic intocmit".

Este evident pentru noi, ca posibilitatea organului judecatoresc competent de a obliga pe IPJ Ilfov, la plata cheltuielilor de judecata, precum si posibilitatea reclamantului, de a obtine cheltuieli de judecata, s-au nascut doar dupa trecerea primei zi de infatisare, cu consecinta pierderii beneficiului, de catre IPJ Ilfov, a prevederilor art.275 Cod Procedura Civila, din vinovatia exclusiva a consilierului juridic reprezentand pe IPJ Ilfov, consilier care, in timpul procesului, a sustinut temeinicia si legalitatea procesului verbal de contraventie.

Decizia de a beneficia sau nu de prevederile art.275 Cod Procedura Civila, implicand si acceptarea riscului previzibil la plata cheltuielilor de judecata de catre IPJ Ilfov, a apartinut reprezentantilor IPJ Ilfov in proces si nu autorului procesului verbal de contraventie, care nu a fost parte in proces.

Cei care si-au asumat riscul, in numele si pentru IPJ Ilfov, de a nu beneficia de prevederile art.275 Cod Procedura Civila, sunt, in opinia noastra, cei care trebuie sa si plateasca paguba suferita de unitate, prin pierderea procesului si nerecurarea sentintei de la fond, in baza art.17 din Legea 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic.

Nu in ultimul rand, este de evidentiat ca obligatia de plata in sarcina IPJ Ilfov a sumei de 1500 lei reprezentand cheltuieli de judecata, a devenit certa si exigibila de la data ramanerii sentintei judecatoresti, definitiva si irevocabila, prin nepromovarea recursului de catre reprezentantii competenti ai IPJ Ilfov.

Trebuie sa remarcam ca este absolut dubios modul in care reprezentantii IPJ Ilfov s-a comportat in acest proces, intrucat, dupa ce au intocmit o intampinare prin care si-au exprimat opinia ca procesul verbal de contraventie este legal intocmit si au solicitat respingerea actiunii reclamantului, au refuzat nejustificat sa mai formuleze recurs in cauza, indreptatindu-ne sa suspectam o posibila intelegere frauduloasa intre reprezentantul in proces al IPJ Ilfov si reprezentantul reclamantului in proces, de a nu recura sentinta de fond, in contra intereselor IPJ Ilfov. Cu alte cuvinte, ca sa o spunem pe aia dreapta, nu excludem nici o posibila spaga, data reprezentantilor IPJ Ilfov, pentru a nu se promova recurs, in cauza.

Faptele, asa cum sunt dovedite fara echivoc de actele dosarului judecatoresc de contencios, conduc la o singura concluzie si anume ca reprezentantii competenti ai IPJ Ilfov, avand reprezentarea (dovedita de intampinarea depusa in cauza) ca procesul verbal este legal intocmit si avand dreptul de a ataca cu recurs sentinta de fond , au abuzat de acest drept si, cu rea credinta, nu au formulat recurs impotriva sentintei. Urmare a inactiunii lor, in conditiile in care respectivii erau experti ai dreptului si aveau convingerea profesionala ca procesul verbal de contraventie atacat este legal intocmit, sentinta a devenit definitiva si irevocabila, IPJ Ilfov, suferind, prin plata cheltuielilor de judecata catre reclamant, o paguba de 1500 lei.


Stimati colegi, avand in vedere ca avem un ministru supranumit "mister Copy Paste" si care refuza sa si recunoasca onorabil vinovatia, de ce ne-am astepta de la niste consilieri juridici, de IPJ, care refuza sa recunoasca ca nu sunt si nu au fost niciodata politisti, sa se recunoasca buni de plata atunci cand gresesc in dosarele in care apara, cu un mare sictir, interesul institutiei si interesul politistului autor al unui act administrativ contraventional, contestat?

Cati dintre voi, daca ar putea alege, s-ar lasa aparati intr-un proces, de cameleonii care nu sunt nici consilieri juridici si nici politisti adevarati sau de catre marele "avocat" cms sef NICA Emanuel, cand exista pericolul sa fiti pusi la plata, daca procesul este condus prost?

Cu regret apreciem ca minciuna, incompetenta, dezinteresul, fuga de raspundere, mistificarea realitatii vor cloci la IPJ Ilfov, pana cand acest NICA Emanuel nu va fi inlocuit cu un ofiter competent si serios.

Va vom tine la curent cu finalul acestei anchete administrative si va vom informa cine a platit, intr-un final, cei 1500 lei.
Pana atunci, aveti grija cum intocmiti un proces verbal de contraventie si, in masura in care sunteti chemati abuziv sa platiti cheltuieli de judecata pentru un proces pierdut de IPJ, din vina celor doi cameleoni ai IPJ Ilfov, contactati-l cu incredere pe liderul nostru CIOCA DUMITRU, aka "Superciocanul".

Cu stima,
Emil PASCUT



Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 05 July 2012 : 13:18 email to someone Afisare pentru Imprimare


OFERTE TURISM ESTIVAL

OFERTE TURISM ESTIVAL PENTRU MEMBRII SPR DIAMANTUL

Sindicatul "Diamantul", in parteneriat cu Federatia Sindicatelor din Administratie si Interne "Europol", va prezinta mai jos ofertele de turism, negociate pentru acest sezon estival, accesibile exclusiv pentru membrii nostri de sindicat si membrii Federatiei Europol.

Pentru descarcarea ofertei, apasati pe link http://www.sprdiamantul.ro/politia/oferte/TURISM.doc




ATENTIE!!!.
Membrii nostri interesati vor contacta, pentru rezervari, pe doamna Ioniţă Ioana, presedinta Federatiei Europol, la tel. 0785.291.291, si vor preciza ca sunt membri ai SPR DIAMANTUL.



Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 25 June 2012 : 12:53 email to someone Afisare pentru Imprimare


Concurs AIRSOFT

Stimați colegi,


Avem plăcerea să vă anunțăm că pe data de 23.06.2012, la orele 09.30, la sala de sport a Facultății de Chimie, situată pe Șos. Panduri 92, Sector 5, sindicatul nostru organizează


CONCURS DE TIR DINAMIC
(airsoft)


Intrarea este liberă pentru toți membrii sindicatului iar armele, muniția, țintele sunt puse la dispoziție de organizator.
Vă așteptăm cu drag !


Pentru detalii contactați Lucian MATEI la tel . 0769.058.100

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 10 June 2012 : 22:24 email to someone Afisare pentru Imprimare


stire privind intalnirea sindicate - ministrul Ioan Rus

Stire privind intalnirea dintre sindicate si ministrul Ioan Rus, ce a avut loc vineri, 24 mai 2012


În data de 24 mai (vineri) a.c., la sediul M.A.I. a avut loc o prima întâlnire informală între liderii sindicatelor Diamantul, SNPPC, PROLEX, SNAP, SED LEX şi ministrul administraţiei şi internelor Ioan Rus. Organizatia noastra a fost reprezentata la intalnire prin vicepresedintii Matei Lucian si Marin Serbanescu.

Din partea MAI au participat, pe langa ministrul Ioan RUS, domnii Ion-Nicolae Căbulea, secretar de stat şi şef al Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică, Ion Stoica, secretar general al MAI, şefi ai Direcţiilor centrale din minister, inspectorul general al Poliţiei Petre Tobă, adjunctul inspectorului general al Poliţiei de Frontieră Mihai Brătan.

În debutul discuţiilor, ministrul Ioan Rus a amintit promisiunile făcute de formaţiunea politica pe care o reprezintă, cu privire la aşteptările diferitelor categorii sociale, cum ar fi, in cazul salariatilor bugetari, reîntregirea salariilor şi achitarea unor drepturi restante dar a relevat si constrângerile pe care le intampina actualul guvern, care vor ingreuna pe termen scurt, indeplinirea promisiunilor USL:

- timpul scurt al mandatului şi decizia Parlamentului privind stabilirea datei pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor generale;
- prevederile Legii bugetului de Stat care nu permit ca bugetul stabilit pentru anul 2012 să poată fi modificat. Rectificarea bugetară asteptata pentru luna iulie, în sensul suplimentarii consistente a bugetului MAI, este o aşteptare dar nu este şi o certitudine.
- cele două scrutine electorale, care vor presupune risipă de energie şi de atenţie;

In ceea ce priveste prioritatile pe termen scurt ale noului ministru, Ioan Rus a declarat ca, citam: „Până pe 10 iunie avem ca principală prioritate organizarea alegerilor locale, apoi ne vom apleca pe analizele care trebuie făcute în sistem”.

Ministrul s-a angajat ca, în 2012, să rezolve următoarele probleme puse în discuţie de sindicate:

- Achitarea în totalitate, până la sfârşitul lunii iulie, a contravalorii drepturilor de echipament pentru 2011;
- Angajarea Promoţiei 2011 de poliţişti de frontieră;
- Angajarea Promoţiei 2012, până la sfârşitul acestui an.
Pentru acest lucru, ministrul Ioan Rus a declarat că se va obţine o suplimentare a bugetului MAI, pentru 2800 indicatori, care se va „amortiza” până în 2015, când prin pensionări, domnia sa estimează că se va ajunge la finanţarea acoperitoare pentru actualul număr de posturi din MAI;

De asemenea, ministrul Rus a precizat urmatoarele:

- Salariile, începând cu luna iunie, vor creşte cu 8 %;
- anul acesta nu pot fi obţinute fonduri suplimentare pentru partea logistică. „Un popor are atâta ordine publică câtă poate plăti! "
-"În funcţie de câţi bani avem, vom stabili priorităţile. Dar, vă rog, să transmiteţi oamenilor că şi eu doresc să avem, în acest minister ordine, disciplină şi reguli. În acest sens, prioritar este să existe un Ghid al carierei, clar, pentru fiecare lucrător”.

Concluzia noastra:

Suntem foarte rezervati in asteptarile noastre cu privire la noul ministru. Preocuparea sa principala vor fi alegerile si mai putin problemele personalului MAI. Ioan RUS nu pare sa aiba nici planuri de reforma, o dovada clara in acest sens fiind si figurile vechi (prietenii PSD), reactivate in functii de conducere (Cabulea, Toba, etc), odata cu inscaunarea noului ministru. Ioan Rus deja ne da semne ca va perpetua situatiile aberante existente in minister, exprimandu-si recent in mass media, intentia de a o incadra pe gimnasta Catalina Ponor, pe o functie de ofiter de politie. Deci in loc sa foloseasca banii stransi de la contribuabili pentru a li se asigura ordinea publica, ministrul Ion Rus ii deturneaza cu nonsalanta catre plata salariului unei gimnaste, care va asigura ordinea publica facand podul si flick-flack-uri. Intradevar, domnule ministru, cati agenti pot sa faca "podul"? Chiar credeti ca infractorii isi vor abandona meseria si se vor apuca de munca cinstita, acu ca ne-ati adus-o "backup" si pe Catalina Ponor? Adica avem promotii de absolventi specializati pe care nu-i puteti incadra si ocupati o functie de politie cu o gimnasta? De ce oare nu ati decis sa incadrati pe functia asta vacanta, de politie, macar unul dintre absolventii scolilor de politie, care moare de foame asteptand sa fie incadrat?

Si uite asa incepem noi sa ne temem ca nu vom avea in fruntea ministerului decat o alta Marie, cu aceeasi palarie, si ca, la sfarsitul mandatului lui Ioan Rus, singura diferenta dintre acesta si predecesorul sau va ramane ca Ioan Rus a fost superior lui Traian Igas, in ceea ce priveste stapanirea gramaticii limbii romane.

Cu stima,
Emil PASCUT




Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 26 May 2012 : 15:49 email to someone Afisare pentru Imprimare


Petitie pentru modificarea art.28 din Legea 360/2002

NR.2304/PE/23.04.2012

Catre
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR


Avand in vedere atributiile dvs. in ceea ce priveste initierea unor proiecte de acte normative, potrivit art.3 din OUG 30/2007,

In interesul membrilor nostri si in interesul public,

Va solicitam cu respect sa initiati un proiect legislativ de modificare a prevederilor discriminatorii ale art.28 (1) lit.o) din Legea 360/2002 privind statutul politistului, luand in considerare si argumentele noastre de mai jos:

Din punctul nostru de vedere, art.28(1) lit.o) din lege, potrivit caruia, in formula actuala, politistul are dreptul la, citam:

"suportarea de către unitate a sumelor necesare asigurării asistenţei juridice a poliţistului, pentru fapte săvârşite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative",

are un caracter vadit discriminatoriu intrucat nu ofera acelasi drept si politistilor care, in cursul exercitarii profesiei, cad victime ale unor agresiuni si au nevoie de asistenta juridica in cadrul proceselor penale in care dobandesc calitate de parte vatamata respectiv parte civila.
Este greu de gasit o ratiune pentru imprejurarea ca in prezent, statul ofera prin lege un mecanism de sprijin financiar pentru un politist care a comis, de exemplu, o fapta de coruptie si va fi condamnat de catre o instanta penala dar nu este oferit acelasi mecanism de sprijin si pentru politistul care, executandu-si onest si diligent atributiile in serviciul statului, cade victima unei agresiuni in urma caruia devine infirm.

Cu deosebita stima,

Emil PASCUT
Presedinte

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 23 April 2012 : 14:44 email to someone Afisare pentru Imprimare


Dute la Pagina   <<        >>  
 
Site optimizat pentru Mozilla Firefox .
Contact
office@sprdiamantul.ro & webmaster@sprdiamantul.ro
Aceste informatii nu pot fi reproduse, republicate sau copiate pe alte pagini sau site-uri.
Copyright 2007 © SPR DIAMANTUL toate drepturile rezervate .